Víz, víztisztítás: reform 2006-11-07 10:59:43
Ebben a találkozó, a fejek a vízügyi ágazat a NIS tárgyalt kérdések fejlesztése az ipar a donorok, a nemzetközi pénzügyi intézmények képviselői üzleti körökben, Civil szervezetek. Szektor városi vízellátás, szennyvízelvezetés a legtöbb országban az egykori Szovjetunió kritikus állapotban. A lényeg a Kijevi találkozó volt a formáció egy adott program cselekvési a Különleges munkacsoport a reform a vízellátás, szennyvízelvezetés szektor a NIS országban. Célkitűzések Program cselekvési az ad hoc munkacsoport ad hoc munkacsoport végrehajtásáról szóló cselekvési Programra a környezet védelme (PAE) Kelet-Közép-Európában létre, a harmadik Nemzetközi találkozó a konferencia Miniszterek, környezetvédelem, ökológia Szófia (1993). Tagjai az EAP task force - az OECD-országok (donorok), az új független Államok (NIS), az ország Közép-Kelet-európai (CEE), a nemzetközi pénzügyi intézmények, nemzetközi nem-kormányzati szervezetek. A tevékenysége a szervezet integrálja a környezetvédelmi szakpolitikai reformok az átmeneti gazdaságokban. 1998 óta a tevékenységek az EAP összpontosít a NIS használatát. Az egyik a tendenciák az ipar - a reform víz, illetve szennyvíz hálózat szolgáltatásait. 1998 októberében AWG jóváhagyott munka program, valamint a költségvetési összhangban ajánlások a konferencia "Európa környezetéért " Aarhusi. A program két részre osztott al-programok a NIS, majd a közép-kelet-európai országok, mindegyik hajtanak végre, két szakaszból áll: az első szakaszban - 1999-2000-ben. g a második egy 2001-2003. g A Almaty konferencia Miniszteri környezetben, a Miniszterek, a gazdaság, Pénzügyek NIS (2000). ) volt fordítani a kérdéseket a víz, erősítése politikai támogatást ad hoc munkacsoport. A konferencia eredményei megfogalmazta a fő problémák a vízügyi ágazat NIS, illetve lehetséges módon lehet a megoldás. Reform a városi vízellátás, szennyvízelvezetés tartalmazhat több területek: • decentralizálása a víz, az átutalással a hatóság, hogy a helyi kormányzati struktúrák; • konverziós a Vodokanal vállalkozások Önálló, önfenntartó szervezet; • a kiegyensúlyozott fejlődés szállítási rendszerek, valamint a víztisztító; • részvétel a nyilvános hogy részt vegyenek a reform folyamat; • annak biztosítása, hogy a pénzügyi fenntarthatóság a szegény; • létrehozása a rendszer ösztönzőket, amelyek elősegítik a hatékony felhasználása a víz. A magánszektor részvétele segít javítani szolgáltatás, csökkenti a terheket az állam szervezete. A feladatok az ad hoc munkacsoport, valamint Bizottság képzés -, hogy tegyen konkrét lépéseket, hogy javítsa az állam az ipar a NIS országban, hogy jelen van az eredménye, hogy a konferencia, hasonló Almaty. Problémák a vízgazdálkodás Ukrajna, valamint a reform jogalkotási keretet a 10 évvel a Függetlenség, Ukrajna átesett jelentős változások sok szempontból az élet. Különösen fejlett, számos jogalkotási, szabályozási aktusok célja, további reformáló az ipar. A program szerint a fejlődés, a víz, víztisztítás szektor (WSS) fogadta el első olvasatban a Jog "ivóvíz -, az ivóvíz-ellátás", jóváhagyta az új rendet, a díjak szolgáltatások központi vízellátás, szennyvízelvezetés átmenet vállalkozások önellátáshoz bevezette az engedélyező ez a tevékenység. Végére ez évben tervezett felülvizsgálat, illetve a végső jóváhagyást a ", a Törvény ivóvíz, biztonságos víz", valamint a Program fejlesztési vízügyi Ukrajna. 2000 januárjában, a Verkhovna Rada elfogadott Koncepció fejlesztési vízügyi Ukrajna elérését célzó egyensúly között a vízfogyasztás csökkentése, valamint a kapacitás a víztestek'tárgyakat. Ukrajna már egy kialakult rendszer Központi vízellátás, szennyvízelvezetés, amelyek által használt 70% - át a lakosság. A termelési kapacitás összes struktúrák víz több mint 25 millió m3/nap vagy 500 l / fő, a teljes hossza a külső vízellátás hálózatok meghaladja a 200 ezer km Szinte minden város 60% - a települések előírt létesítmények a biológiai kezelés a hazai szennyvíz. De van egy szám, a problémák megoldása, ami növeli a hatékonyságot az utilities, hogy kedvező feltételeket teremtsenek vonzza a befektetések, hitelek, a Nemzetközi pénzügyi szervezet. Beszélünk szabályozó jogszabályokat, a magántulajdon, a föld, a védelem a külföldi befektetéseket az állam, kedvezményes adózási rendszer befektetők számára. Párhuzamosan a reform jogszabályok előírják, komoly technikai re berendezések vállalkozások, az ipar. A fizikai, mind az erkölcsi romlás hálózatok vagy létesítmények, magas fajlagos energia fogyasztás, fenntartható, víz, valamint a magas százalékos a veszteség, korlátozott költségvetés finanszírozási vezet tovább csökkent. Hasonló a helyzet a legtöbb NIS országban. Számukra, Ukrajnában különösen, technológiai korszerűsítése elengedhetetlen. Ukrajnában a kötet a szennyezett szennyvíz képest 1990-ben emelkedett, közel 1, 4-szer. Az elmúlt tíz év alatt a víz-csont a bruttó hazai termék (GDP) kal, 73% - os aránya kilépő kisülés egységnyi GDP emelkedtek 3, 6 alkalommal. Azoknak a háztartásoknak az aránya elérése vízellátás, szennyvízelvezetés, 95% - os, de egy jelentős része a lakosság használja víz oszlopok, kutak. Több mint 260 települések fogyaszt a víz, a fiziko-kémiai összetétel, amely nem felel meg az elfogadott normákat. Ezért a Parlament kezdeményezte a kiosztási 25-30 millió UAH. az év során a szervezet az artézi víz, mindaddig, amíg a vízellátást kell biztosítani, a megfelelő állapotban. Először is kell hozni, összhangban a nemzetközi szabványok, jogszabályok, mondta egy tagja a Verkhovna Rada Bizottság környezetvédelmi politika, Y. I. Samoilenko. A jövőben a bevezetés korlátozott víz használat, a hasznosítás, a megfelelő irányban, a fejlesztési víz rendszer körülbelül'tárgyak, a gazdasági tevékenységek, fejlesztés, bevezetés az analitikai módszerek értékelésére, illetve meghatározó a kockázat káros hatások által okozott vízgazdálkodási tevékenységek egészség'én az emberek. Koncepció szerint, a fő feladat az ipar hazugság a felújítás korszerűsítés az vízellátás, szennyvíz hálózat hálózatok vagy létesítmények, a fejlesztés, bevezetés a racionális fogyasztási normák, új szabványok, az ivóvíz, vízkezelési technológiák, szennyvizek kezelésére, a nyilvántartás vezetése, valamint a továbbfejlesztett vezérlő víz fogyasztása. Ma keretében kísérleti projektek összehangolt mechanizmusok, amelyek figyelembe veszik a környezeti, gazdasági, politikai motívumok a döntéshozatalban. Aktiválja a reform folyamat szerint az Elnök a Verkhovna Rada Bizottság környezetvédelmi politika, környezetvédelmi, Valamint Kurykin, országok kell, hogy erőfeszítést nemzeti szinten. A probléma a reformáló a víz globális, mert a víz alapvető feltétele, hogy a fejlesztés az állam, valamint az egészséges'én a lakosság. Víz, szennyvíz ágazat szerkezete, a ház and utilities szektor Reformja ház gyakorlatilag lehetetlen anélkül, hogy jelentős változások a megközelítést, hogy a kérdéseket a vízfogyasztás. Az ország több mint 250 speciális segédprogramok, hogy a napi Eladni 8 millió m3 ivóvíz, tiszta, 7 millió m3 szennyvíz. A statisztikák azt mutatják, hogy a központosított víz alá tartozó összes városok, 86, 4% - a települések, Központi Szennyvíztisztító rendszerek, feltéve, 427 városok (95%), 515 falvak (67%). Intenzív fejlesztése, a nemzeti gazdaság a 70-es, 80-as, beépítették az épület kód szabványok átlagos napi vízfogyasztás vezetett, hogy a teremtés egy erős szennyvíztisztító telepek, illetve szennyvíztisztító rendszerek a nagyobb városokban. Kijevben, Kharkov, majd más városokban a fölös kapacitás, a kezelési lehetőségek, míg az ország Déli részén, több mint 1200-an településeken a hiány. Ukrajnában, a hiányzó szennyvízcsatorna kapacitás Mln m3/nap. Az átlagos vízfogyasztás mértéke 320 l / nap beleértve a lakosok a falu. Azonban az átmenet, hogy a számítás a számláló kijelentés, hogy az egyes apartmanok, házak áramlási sebesség meghaladja a 600l/nap. Ennek oka, hogy a rossz állapotban van, a belső rendszerek jelentős veszteségeket hálózatok - 35 - 50%. 1995 óta van egy éves csökkenés értékesítés mennyiségű vizet a 2-3% - os, ami okozta a csökkenés az ipari termelés változása a szerkezet víz fogyasztása, Például a Kharkiv (1, 5 millió lakosra) 80-90 években az emberek már használt 60% - a a teljes, ipar - 20%. Most a szerkezet fogyasztás aránya a lakosság 80%, ipar - legfeljebb 2% - os, egyes régiókban a népesség fogyaszt akár 90-95% - a víz. 1990-ig minden nagy vállalkozás alapok víz, szennyvízcsatorna összetett volt állami tulajdon. Elfogadása jog "A helyi önkormányzati" kb'tárgyak Központi vízellátás, szennyvíz átruházott önkormányzati tulajdon. Általában nincs egyetlen politikai WSU. Mint ismeretes, a központi vízellátás, szennyvíz hálózat tartozik, hogy a gömb a természetes monopóliumok, amely jellemzi a leghatékonyabb elégedettség kereslet hiányában verseny miatt a technológiai sajátosságok a termelés. Ezért-mint azt a Helyettes Elnöke, az állami építési Bizottság Ukrajna Mr. M. Semchuk, a helyzet Gosstroy ebben a kérdésben a megőrzése, egységes technológiai komplexek WSU, állvány'a kapcsolódó folyamat egy-egy darab. A fentiek alapján a fő gondolata, hogy a reformot a megőrzése regionális vízellátó rendszerek, valamint a szennyvízelvezetés. Célszerű megújítani a tevékenység a regionális struktúrák, a víz, az új elvek a szervezet a közös állomány, valamint holding vállalatok, részvétel a működését WSS vállalkozások különböző tulajdon alapját képezi a szerződés rendszer. A hiánya, a szükséges anyagi források, a fejlesztés, üzemeltetés, karbantartás, víz-ellátási rendszer, de a víztisztítás nem teszi lehetővé a vállalkozások, hogy időben történő, teljes mértékben megtéríti a működési költségek biztosítása felújítás fejlesztés. Tőke beruházási minimalizált, többnyire tartalék alapok a sürgősségi, valamint sürgős intézkedéseket. Ezen kívül, a képesség, a helyi költségvetések is korlátozott. A SV'ez tovább növeli a baleseti kockázat körülbelül'vízellátás, szennyvízelvezetés, helyettesítésre van szükség, a 40% - a szivattyú egységek, egy negyed szennyvíztisztító telep működött szabályozási értékcsökkenés. Az egészségügyi MINISZTÉRIUM kidolgozott új követelmények az ivóvíz, illetve a rendszer a garancia, hogy adja meg, amely nincs lehetőség a műszaki állapot, a vízellátás, a vállalatok, valamint a pénzhiány a modernizáció. Például az átmenet az új szabványok, csak Kharkov kell, 700 millió USD, ami meghaladja a városi költségvetés. Ezért azt tervezik, fokozatos bevezetés az új szabványok az ivóvíz. Az alkalmazkodás a WSS vállalatok piaci feltételek biztosítása, a megbízható működés többet fejlődtek, mint 30 rendeletek. A legtöbb fájdalmas volt a kérdés a vámtarifa reform, valamint a bevezetés egy egységes tarifa a vízellátás szolgáltatások, valamint szennyvízelvezetés összes csoport számára a népesség, amely biztosítja a 100% - os megtérítése, a költségeik. A reform zajlott szakaszában növekvő fizetési legfeljebb 40%, 60%, illetve 80% - a a költség. Most a három régió Ukrajnában, Kijevben meghatározott díjak teljes költség recovery utilities. Gosstroi kifejlesztett egy új "a Rend kialakulása díjak a központi vízellátás szolgáltatások", mely figyelembe veszi a változások az adózás, valamint a nemzetközi számviteli szabványok Dokumentum elvek alapján. • a számítás a megengedett költségek alapján az ipari, illetve az egyedi technológiai szabványok szabványok • határozott idejű alapkamat összhangban jóváhagyott program erőforrások • bevezetés a indexation mechanizmusok fedezeti arány elkerülése miatt romlott a gazdasági helyzet, a vállalkozások, • a létrehozandó Alap finanszírozási forrás természetvédelmi, • átláthatóság, ésszerűség az árképzési rendszer az átmenet önellátáshoz, • vonzza a külföldi, mind a hazai beruházások az elmúlt p'Yat éve láttam a tényleges eredmény a befektetési együttműködés a vállalkozások települési vízellátás, a csatornahálózatba Ukrajna a nemzetközi szervezetek. Ebben a szakaszban, az Európai Bank rekonstrukciós, fejlesztési nyújtott kölcsön összege 90 millió euró Finanszírozására a modernizációs program rendszer WSU Zaporozhye, majd nyolc közüzemi vállalatok. Nemzetközi fejlesztési Bank vette át a finanszírozás a projekt frissítése szerint a nemzetközi szabványok, víz, szennyvíz létesítményeket a város. A külföldi befektetési segít fejleszteni modellek, valamint mechanizmusok a WSS szektor reformja pilot projektek a modernizáció, a "%", "Kharkovcommunpromvod", stb
Forrás: http://stroymart. com. ua
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése