Építés, újjáépítés.
Megalakult az Amerikai építészet 2006-11-14 12:42:17
Építészet USA-ban vált önálló szerepet játszik a fejlődés a világ építészeti, amíg egy század után a "függetlenségi Nyilatkozat" az új kormány bejelentette, hogy a megjelenést. Csak a 1870s év előtt építészet, ez az ország kezdett kibontakozni a feladatok, amelyeket nem lehet megoldani, alkalmazkodás a feltételek, a kontinens, a technikák, készségek alakult ki a Régi Világ. Csak a városok, a Keleti parton, majd Midwest, gyorsan fejlődött a polgárháború után, megsemmisült az akadályok átalakítása az ország bele egy jelentős ipari hatalom, kezdett kibontakozni jelenségek, az ötletek, amely túl van a legtöbb amerikai. Azonban néhány szolgáltatás, mint ahogyan az előre jelezhető eredetisége Amerikai építészet a jövőben alakult ki természetesen, hogy a gyarmatosítás, az ország, valamint a korai szakaszában a független fejlesztés. Az első Európai telepesek, mint ha nem voltam próbál elterjedt a "lelke pokersta" a kultúra, a telep, amelyeket alapított Észak-Amerikában. Az ütközés az új, ismeretlen szült egy védekező reakció, ösztönözni, hanem az, hogy conservatism a szervezet a települések jöttek létre a furcsa, távoli földön. Együtt behozott Európa, a formák, a társadalmi élet, a telepesek maradtak hagyományosan Wops'a kapcsolódó típusú épületek. A betegség súlyosságát, a lakatlan helyek, valamint a Puritán gondolkodás telepesek Új-Anglia volt megtestesülő egy viszonylag rendezett, kiegyensúlyozott rendszerek, épületek, szilárdan kialakított által kézművesek. Pedig az angol eredetik a verzió szerzett egy új karaktert, a jelölt által elszigeteltség, hangsúlyos esztétikai fellebbezést. A merevség az összetétele kizárja a különböző lehetőségeket, valamint a sztereotípiák talált rá ellenállás, emlékeztet szabványok az ipari építése napjainkban. Hatalmas fák'Ani a keret ben nyitotta meg kapuit, inter'jer, kis szobák, egyszerű kötet a házban volt, egyértelműen korlátozott folyamatos felületek, mentes minden díszítés. Szinte ugyanaz a karakter volt a struktúrák épültek, a tégla. Ablak kiterjed telepített külső felülete Cam'fából készült falak, eltávolítja az érzés, mielőtt más szellem problémákat. Ház népe a "középosztály" vált a fő forrás a fejlesztés szinte minden más típusú épületek. Szenvedély, egyszerű, világos rendszerek voltak, terjeszteni, hogy a tervek szerint az Amerikai városok. Szinte mindig alapján a városi szövet lett téglalap alakú rács utcák, a folyamatos egységes nyírás táj. Akár ez a karaktertípus tervezés telep hogy használták az ókori Görögök már a VII. században, azért lett szinte az összes népek, civilizációk, az új földet. Valószínűleg a legrégebbi kép, téglalap alakú terv az Amerikai városok - terv új még 1641. Itt van írva egy négyzet területe elválasztott azonos utcák 9 azonos blokkokat. Később se szeri, se száma az ilyen ismétlődő egységek blokkok fedett óriás területén. Utcákat, utakat, hogy metszik egymást derékszögben, továbbra is stabil elemei a város terv, míg a területek között van kitéve állandó változások. Együtt a fejlesztési kapitalizmus Észak-Amerikában, rétegződés, Puritán közösségek, a kialakult nagy ültetvények, a Dél-ház volt, melyek nem csak, mint egy kagyló, egy élet, amely egy bizonyos fokú kényelem, hanem, mint tárgyi bizonyíték tagság egy adott társadalmi csoport. Ez nem csak kiszolgálni a célja, hanem a jóváhagyást a presztízse a tulajdonos. A települések Új-Anglia még ugyanazon a szimmetrikus helyesen jellemzi egy egyszerű terv a ház, ugyanaz a folytonosság a felületeken különböztetni a vékony falak. De az első'egy kicsit száraz, elegáns, szinte grafikus dekoratív részletek kölcsönzött az Arsenal a késő Barokk, klasszicizmus. A párkány, a portal ünnepélyes merevség a főbejárat, az ablak keretbe ül egy lapos fal formában foltok rajta, nem a'csatlakozik a rendszerhez, már meglévő azonos sasahara elszigeteltség, mint a számok a csoport portrék Amerikai festők a gyarmati időszakban. Több monumentális a planters a déli gyarmatok, a dekoráció, a homlokzat használták a teljes Arzenál, formái angol palladianism: Grand oszlopcsarnok pediment, hangsúlyozza a központ, galériák, SV'csatlakozik a fő ház szimmetrikusan elhelyezett szárnyak. Hit a elsőbbsége a kultúra, a Régi Világban nem volt a legcsekélyebb kétség. A book of British architects Palladina, értekezések Palladio, Vignola volt valószínűleg az első Amerikai építész-szakmai Péter Harrison, aki dolgozott a mid-eighteenth century, a végső igazság, amit ő testesítette meg a kemény rugalmatlansága a nehéz, durva-vágott a tömeg azok az épületek. Azonban a klasszikus Kánon, eldőlt, a megjelenés, a ház, a belső struktúra hatással volt sokkal kevésbé erősen. Ellentétben a magyar Palladina Amerikai építészek volt, hogy nem egy átfogó rendszer a felállás, de csak a szabályok által meghatározott gesztus irányul kifelé, a külső megjelenítő, nem diktálni a belső szervezet, a ház, állvány'társítva a "privát" az élet, a kényelem. A függetlenség, az a fajta, szervezett rendszer belső terek a szimbolikus formák a homlokzat, az épület alárendelt, hogy a klasszikus Kánon költözött népi ház a művek Thomas Jefferson (1743-1826), harmadik az Egyesült Államok Elnöke, egyik kiemelkedő alakja, az Amerikai polgári forradalom, s ugyanakkor a legtöbb zseniális építész az idő. Különösen ez egyértelműen mutatja a ház, hogy Jefferson épült a kastély Monticello (Charlottesville, Virginia, kezdődött a 1770s, Kész 1808-ban ). Ábra porticos majd minden része a homlokzat, az építész nem térhetnek el a szabályoktól klasszicizmus. Azonban, hogy egy tipikus művész "age of reason", íj, mielőtt a hideg tökéletesség az elvont törvények szépség, hisz a szükségesség, az engedelmesség a kreativitás szigorú formális szabványok, Jefferson is hatással lesz a polgári praktikus, hogy nem próbálja meg összehozni az absztrakt, a konkrét normák, a klasszicizmus, a gyakorlati megvalósíthatóságát. A kötet az épített épület, mint a szétfolyt a lakás a domb tetején, messze a szokásos egyensúly paladinson villák. Fejlett belső térben o'drawtime a két merőleges tengely mentén, összetett kapcsolatok a helyiségeket, majd zárt, majd az "át", hogy egy másik, a különböző (négy-, hat -, vagy nyolcszögletű a terv), ez az alárendelt vynesennyi év ötletek kényelmes élet, nem az "élet" az absztrakt megtekintése, majd egészen különleges, egyedülálló'kapcsolódó egyes szokások, az ízlés. Dvuhsvetny lobby képezi az átmenetet a monumentális homlokzat intim inter'RAM a kis léptékű, a festői könnyű, a szent Latin" a klasszikus megrendelések, hogy "a helyi nyelvjárásban" a nyelv a művészet a belső tér. Ház Monticello fogant, majd elkezdődött, még a háború előtt a függetlenség az Észak-Amerikai gyarmatok; háború Anglia tett a tetejére az Amerikai társadalom megváltoztatása kulturális orientáció. A munkálatok a Jefferson, mint a többi építészek Észak-Amerikában, hogy megy Anglia palladianism megváltozott cím Római ókor, valamint az ősi, történelem, mitológia olyan vonzó a beszédek politika a polgári forradalom. Azonban az ókorban volt látható, prizmáján francia klasszicizmus Dávid, Ledoux. A fő mű, a Jefferson - a zenekar az Egyetem Charlottesville (1817-1826), amely felett a mester a rotunda a könyvtár, egy miniatűr mása a Római Pantheon. Zöld gyep-csapott le rá dissected teraszok lejtőn a hegy, bélelt colonnades, amely Wops'társult egyetemi épület. A fenséges táj, hogy hozza az elme'Yat fantasy Ledoux létre, a'egységét, az építészet, a természet jól megrendelt egész - építész célja, hogy Kifejezze a unity szervezet, az új Amerikai intézetek, amelyek esetében a generált együttes. A különbség a merev klasszikus geometria, amely alárendelt, hogy a külső tér belső tér, szabad a formális elfogultság, ésszerűen funkcionális, itt még inkább, mint a Monticello. Talán úgy gondolja, hogy a "paradigmaváltás" a fejlesztés szakmai kultúra, a vállalt politikai okokból, csak erősödött az a nézet, hogy Amerikai építészek körülbelül a relatív függetlenség jelképe presztízs, hatalom által létrehozott, az építészet, a megoldás ez tisztán gyakorlati problémák. Ezt a gondolkodásmódot, s úgy érezte formájában, melynek eredményeként legnagyobb városi kampány az első évtizedekben a "Szövetségi időszak" a fejlesztés építészet USA - ban-a mester terv az új főváros, Washington. Ez a terv alakult ki 1791-ben katonai mérnök, P'er-Charles L'Anpan (1754-1826). Ő arra törekedett, hogy össze tartozik, hogy az Európai Barokk ötlet a város, mint egy műalkotás, a gyakorlatiasság terv Amerikai városok, amivel kötegek sugárirányú utakat, mint ahogyan az többnyire két fő központok a hatalom - a Fővárost, a Fehér ház, egy egységes téglalap alakú rács utcákon. Hatalmas lehetőségeket, hogy emlékeztesse utakat a lovaglás a francia játék parkok, vágott prózai városi szövet, a pórusok kitágulnak a faceless vászon utcákon. Az ország még a születés, az arisztokrácia, majd a "alacsonyabb rétegek" a népesség volt jellemző bizonytalanság, a fluidity, gyakorlatilag kizárta az aktív rész a kulturális élet. A fejlesztés Amerikai építészeti átalakítása, klasszicizmus, a modern görög stílus nem játszott jelentős szerepet. Egy másik hatás az volt a divat, a romantikus picturesqueness, átszelte az Atlanti-óceán az 1840-es években. Ez volt az érzékelt elsősorban büntethető a Régi Világ felszabadulás a szégyen'Eselevich, ill. a klasszicizmus. A hatás megváltozott, nem csak az Arsenal a díszítő formák. Mint azt korábban azt gondolták, hogy a szimbolikus nyelvet építészet kell alapulnia történelmi egyesület. Azonban, neo-Gótikus, amely fordult, volt egy univerzális nyelvi formák, amelyek korábban a klasszicizmus. Ha pedig a Főiskola vagy az Egyház lehetne létrehozni segítségével egy közvetlen "idézetek", épületek, egyéb típusok, amelyek nem volt párhuzamos a középkori építészet, kellett folyamodniuk, hogy viszonylag szabad improvizáció "stílus" volt elég rugalmasnak kell alkalmazni a gyakorlati igényeket. Ez adott okot arra, hogy beszéljen a "természetesség", a határozatok keretében a romantikus neo-Gótikus stílusban. Mert ez az ő támogatta a Puritán ideológia, mint megtestesülő építészeti formáját az erkölcsi kötelesség az "igaz voltához" széles körben elterjedt. Ő lett nagyon népszerű az építési lakások, mindenekelőtt a polgári kúriák, a külvárosokban. Itt a'megjelent felszereltség terv, amely mechanikusan'csatlakoztatott háztartási feladatokat, valamint az építész nem volt próbál elvezetni őket rendezett egységet. A benyomást kelti, a "természetesség" igyekezett hangsúlyozni, szándékosan bonyolító meglehetősen véletlenszerű kötetek. Sobornosti egész volt kombinálva száraz töredezettség alkatrészek, illetve a beszállás fák'faházak voltak szimulált kültéri macskaköves keret. Ez a "szimbolikus" keret lett a jellemző építészeti divat elterjedt Amerika-szerte, 1840-1870, majd nevű "brusatin stílus". Forrás utánzatok az építészek "blokk stílus" acél favázas épületek a Nyugati Gót, majd később a Svájci emberek otthonát egy népszerű típus falusi házak, házak az Európai országokban. A picturesqueness az alkotók ezek az épületek azonosították elsősorban a összetettségét, illetve a "szabálytalanság". FORRÁS: Építés, újjáépítés
Forrás: http://stroymart. com. ua
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése