Építés, újjáépítés.
Természetes egyszerűség "iparművészet," 2006-10-28 15:36:53
Az első kérdés az, hogy elkezdjük egy cikksorozatot arról a történelem design címszó alatt "Archívum". Ebben a témában írt a kötetről, a kutatás, a hegyek népszerű irodalom, valamint számtalan cikkek. Sőt, a történelem, a design egy összetett folyamat, amelyben a kötött nevek, dátumok, áramlatok, irányzatok, stílusok, valamint arról,'tárgyakat. Kezdet a nehéz definiálni: elveszett között a történelem finom, dekoratív művészetek, közvetlenül függ események, változások a társadalomban. A végén ez a folyamat, nem csak a jelen, ami soha többé meghökkent az összeget, ötletek, trendek, amelyek követik egymást, nagy sebességgel. Megfejteni ezt a dinamikus gubanc, hogy megtalálja az állandók, hogy felkutassák a származási néhány ötletet, hogy meghatározzák a hatása hitelfelvétel, újítások, remakes-a rövid, próbáld meg, hogy a saját mozaik a különböző ragyogó információt - egy ilyen érdekes, hogy kialakulásához vezetett ez az oszlop. Minden archívum nem csak egy raktár a régi, borítja a por, a dokumentumok, hanem a fókusz információk, állvány'kapcsolódó meghatározott helyre (akár hét'én, nemzetség vagy város, ország). A levéltári egy adatbázisban a legfontosabb tények, a történelem, amely nem csak a befolyásolta a fejlődését world design, de az is befolyásolja, a történelem, design, Ukrajnában, valamint a trendek az ukrán design, amely befolyásolta a fejlesztési tervezés a világon. A szerkezet az "Archívum" - diachrony: szétszórt iratok, felfűzve egy idő tengelye a huszadik században, ami egy három-dimenziós tér, nyitott, változatos értelmezések. Figyelem középpontjában, nem csak a nevek, stílusok, hanem az általános társadalmi-kulturális helyzet, amely meghatározza a szokások fejlesztése a művészet Általános, a szerepe, magatartása a fogyasztók, mind a termelők, a házastársak között, divat, innováció, siker. Két archívum részben párhuzamosan jelen van a történelem, a világ home design, létre több, mint a'tömör képet az idő. Története a modern design, valamint a történelem, a huszadik század származik a forradalmi események, ötletek, személyiségek a század szüzek'Andzelika. Az egyik legjelentősebb irányzatok a xx. századi művészet - modernizmus - alakította a modern, eredetileg Angliában, a közép-tizenkilencedik században egy nemes, kissé naiv fiatal Mozgalom, iparművészet. Így a kor a dev'yatnadtsyaty. Európában. Anglia. A fénykorát a Viktoriánus stílusban. A divat, a luxus, a gazdagság, extravagance. Ha a bútorok valami monumentális, nehéz, faragott. Ha a szövet, akkor sűrűn díszített. Ha inter'er - kötelező'feltétlenül multi-fegyelmi, illetve overwrought. Valamint arról, váza, figurákat, Ruski, esküvői gyűrű, béren kívüli nincs beszéd. Minden, ami ismert a Dickens, Austen, Thackeray, Bronte. De nem csak arról szól ez az angol Viktoriánus irodalom -, hanem arról is, hogy a nő az új Brit javakat a különböző kontinensek, hatóság, a hatalom, a jog, hogy az első, a legjobb. Ez a helyzet, a teljes kényelem, teljesítmény, ahogy ez gyakran megtörténik a történelemben, született akut fáradtság, hanyatlás, kizárólagosan használja, vagy paralizovannoj, amely érvényes a kreativitás, az élet maga. Angliában a múlt század közepén ez az érzés provokálta az ötlet, ami hozzájárult a fogalom, a "design" a modern értelmét, testesítette meg a Mozgalom, iparművészet. 1861-ben, William Morris ihlette az ötleteket János Raskin hozzátartozik, hogy ugyanazt a pre-Raphaelite Testvériség, alapította a céget Morris & Co. Ez magában foglalja a társult Morris, aki a segítségével egy új megközelítés, hogy a termelés tárgyak a mindennapi használat - ware, bútorok, szőnyegek, dekoráció akartam változtatni a hozzáállás dekoratív, iparművészet. Az érték az emberi munka, az egyéni kreativitás, az őszinteség, az erkölcs, a szerző az új alapjai dekoratív művészet által William Morris. Egyszerűség, harmónia, funkció, természetesség az új művészeti elveket. A korszak az ipari forradalom a Mozgás, iparművészet visszatér a pályára, a termelés egy Teremtő, egy művész, valamint a master iparos egy személy. De talán a legfontosabb, forradalmi vívmánya William Morris, a kör volt a kiáltvány az egyenlőség, finom, dekoratív művészetek. Először megrázta a hierarchia, a Royal Academy of arts, az határozta meg, a festmény a vezető helyét között a művészet, szobrászat, különösen a dekoratív művészetek - az utóbbi egy kiegészítő hely. A jogot, hogy az úgynevezett építészet, kerámia, faragás, festett üveg, fa, üveg, szövet, stb., "art" - tette tárgy tervezés, kivitelezés, valamint építészet hogy nyissa meg a saját független történet, a hírességek pedig remekművek. Az első nagy projekt a William Morris volt a saját házát - Vörös ház Bexley által tervezett Philip Webb, valamint teljesen berendezett, Maurice, illetve kollégái. Hímzés, fali festmények, ólomüveg Ablakok a stílus, a pre-Raphaelites, bútorok, díszített virág motívumokkal. Így a Stúdióban, Maurice született a koncepció a "teljes munka-környezet", a ház, mint kész műalkotások, ahol minden arról szól,'az objektumok ezek az elemek inter'jer által létrehozott egy designer. Charles Ashby, a követője Morris, alapítója a Guild, iskola kézműves, a történelmet köszönhetően silverware. Görbe vonalak, teljessen természetes díszeket ezüst edények Ashby volt befolyása a Bécsi szecesszió, art Nouveau. Majd az ötlet, hogy egy rusztikus közösség kézművesek, komponens, a természet egész kölcsönözzön neki motívumok a művei - a Céhes kézműves lett nagyon népszerű az Egyesült Államokban, ahol az ötlet az "iparművészet" nyerte a második otthona. Az 1870-80-es években az Egyesült Államokban - egy olyan országban, ahol aktívan fejlesztett tömegtermelés hasonló rossz minőségű háztartási cikkek, szemek William Morris talált termékeny talaj. Után egy túra Oscar Wilde 120 városok Amerikában működik, az Amerikai "iparművészet" határozza meg a Divat. Wilde beszélt a szörnyű monotónia Amerikai építészet, sápadt, mentes a szerzői példányát az építészet, az ókor, arról, hogy szükség, hogy a "meet a művész, iparos", mintegy a szépség a kényelem, egyszerűség. Az eredmény a leghíresebb képviselője az Amerikai Mozgalom válik (a korai időszak) Frank Lloyd Wright - legenda Amerikai építészet, design. Ötletek rusztikus közösség elfogadja Gustav Stcl. Ő szervezi a közösségi, kézműves műhely, Syracuse, new York, az 1901-ben kezdődik, így rendkívül befolyásos magazin "Master" (Iparos). Környezet Stcl támogatni az egyszerűség, a vissza a természethez "anyanyelvi" a formák, amelyek a származási maga of American art. Egy másik jól ismert közösség "iparművészet", alapította Alberta Hubbard 1893-ban voltak roycrofter. Ők voltak az egyetlen közösség, amely nem csak ért a gazdasági siker lett a turista hely zarándoklat elején XX században, de túlélte a mai napig. Jelenlegi roycrofter híres réz edények. Az ötlet az egyszerűség, természetesség, szépség, kényelem, jelentős részét az ember okozza ™ 'tárgyak voltak jellemzőek a két változat, a Mozgás, míg az Amerikai változat volt, különböző érdekű több, hogy a demokrácia, mint a kreatív oldalán az "iparművészet". Az elején a XX. században, a gondolat Mozgását, iparművészet, szervesen be a művészet, különösen Európában. Szecessziós Franciaországban, Szecessziós, Németország, orosz modernizmus, modernizmus (funkcionalizmus alapján is, konstruktivizmustól, futurism, nemzetközi stílus, minimalizmus, valamint sok más, a "isms") származnak újítás a Mozgás, iparművészet. Született a Mozgás fogalmával design, mint egy természetes fúziós a művész, valamint a master iparos, a látás, a készség, a "magas" művészet utilitarianism határozza meg, a felfogást, a design, a huszadik században, s annak főbb összetevőit. Az a hozzáállás, Morris, hogy az a tény, hogy a tervezés, a kivitelezés emelkedik, majd veszít mechanikus, obeschelovechivayut hatás, magas művészeti megszűnik a zseb játék néhány, főként a vázolt körvonalait a történelem, modern design. FORRÁS: Archidea
Forrás: http://stroymart. com. ua
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése