2014. március 29., szombat

A művészet az élet

A hagyományos Japán esztétika, ott vannak négy fogalmak, amelyek meghatározzák a lényeg szépség: Sabi, wabi, shibui, Yugen. Ezek nélkül az alapvető fogalmakat, hogy megpróbálja megérteni a Japán inter'er, kultúra hülye. Sabi egy természetes szépség, született az a határidő, a nyomtatás. Szó szerint azt jelenti: "rozsda". Mint egyértelműen az idők jeleit, s a további értékes dolog. A Japán, mint a főzet, a tea kannát unfired agyag, melynek falai magukba az illóolajok, amelyek adnak a tea finom aroma. Minden főzet szaga lesz gazdagabb, drágább autókat. Egy Csésze lesz tökéletes, miután a máz lesz fedett belülről háló repedések.

Wabi hiánya szándékos, a szépség, egyszerűség. Ezzel a koncepció Wops'csatlakoztatott gyakorlatiasság, funkcionalitás, valamint a praktikus szépség elemek.

Wabi, Sabi lett végül használni, mint egy egységes koncepció "wabi-Sabi", amely később szerzett egy tágabb értelme, hogy egy közönséges szó, hogy "shibui". A Japán a kérdés, hogy mi a sibui, azt fogja mondani, hogy az emberek a jó ízlés nevezném gyönyörű. Shibui a szépség zárvány az anyag a minimális feldolgozása, praktikus termék. A kombináció a két tulajdonság, a Japán tekinthető az ideális.

Yugen - innuendo, a szépség, amely hazudik, a szív a dolgokat, nem keresi a felszínre. A Kenko IO-Shida a eighteenth century írta: "minden dolog teljessége rossz, csak végtelen ad örömteli, kellemes érzés." Az objektum kitöltött, érdektelen, természetes változékonysága elveszett teljesség. Japán művészet tagadja, szimmetria: ez testesíti meg az ismétlődés gyakoriságát.

A hangulatot a tradicionális Japán otthon volt elsüllyedt be az emeleten a tűzhelyen, egy kis asztal, párna pihenésre. Legalább bútor, háztartási cikkek, bármit, ami foglal helyet eloszlat a figyelmet. Sok fény, ruhák, edények rejtett szekrény, beépített fali vagy még az alatt a padló. A bútorok a Japán ház váltotta rések a falon (chigai-Dana). A hely volt berendezett lakosztály (kakemono), váza a virágokkal bronz szobrait szentek. Bútor, a Japán ház egy kicsit, de nem azt mondom, hogy nem volt. Sőt, a Japán bútorok nagyon eredeti.

Tansu - hagyományos bútorok Japán

Az a kifejezés, hogy Tansu hívja az egész Japán antik bútorok, mely'megjelent során az Edo korszakban (1615-1780). Közben a késő Edo (1780-1867), valamint a korszakban Készült (1868-1912) a'a különböző stílusok Tansu. Első Tansu voltak fatörzsek voltak távolítani értéktárgyak volt tárolása a kifejezetten erre a célra kijelölt területeken a házban vagy azon kívül. Mobilitás értéke mindenekelőtt: különösen van egy osztály a mobil fiók kerekek. Láda fiókos szekrény, szekrény található számos ajtók, fiókok fém, kovácsoltvas, dekoratív, praktikus, nagy buffets, szekrények, lépcsők, valamint különféle dobozok a kereskedők - all ez, ezekben az időkben.

A ház a külső oldalon, a sarkok mentén pedig a szélek hozzáadott kovácsolás, hogy volt seakeeping képességekkel látványos kilátás. Tansu nagy kocka volt kovácsolt zsanérok, mortise zárak. A cselekedtem feldolgozása száma, a ládák újrafestését, ez volt az állapítható meg, hogy az állapot a tulajdonos. Apropó, az első, a bútorok voltak, csak akkor megengedett, hogy a nemesség.

Gyártásához Tansu használták értékes fajták egy fa. Test, kocka, panelek többnyire készült sziklák Hinoki (hasonló a sárga cédrus) , Sugi (hasonló a mocsári ciprus). A legjobb anyag dobozok, ládák keresztül, hogy képes elnyelni a nyári páratartalom volt Cyrus (hasonló a Dél-Amerikai fajok). Panel látott darabok kajak használták az elülső oldalán a fiókok, amelyek általában borított átlátszó lakk.

Új, régi bútorok

Különleges szeretet, hogy megtapasztalják a Japán bútorok, régi fa, az úgynevezett oldwood (Oroszország - "antik fa"): annak ellenére, hogy a kor a fa kiváló tartósság. A hatalmas oldwood készült képernyők, kereteket tükör, asztalok, padok, illetve a konzol. Több szerény töredék oldwood megy a bélés bútor: headboards, polcok, asztalok, dressers, az oldalfalak fölé, asztalkák. Sok töredék fa nyomok - vallomások a múlt. Ezért, a mélység, a felszíni domborzat a oldwood lehet több, mint egy centiméter. Természet által alkotott vonal oldwood, hogy egyedi dolgokat, különösen értékelik a Japán. A legrégebbi anyagok oldwood készült árnyalatok lámpák, padló lámpák.

A szabály bútor kellett tenni, tömör fából, mert csak ő képes felhalmozni, majd bocsátanak ki, életet ad az energia. Ez a bútor nem lesz nehéz: például készült egy sor polc, hagyjon egy üres helyet a fogyás.

Egy különleges kapcsolat Japánban dönt. Aktuális, nincs kitéve a nedvességet, majd a rovarok-ács, volt használják az építőiparban a ház, a hajó üzleti, illetve, hogy értékes bútorokat, eszközöket a kézművesek. Mindent tett teak, az volt, hogy szolgálja a század. Az elmúlt években, teak, mahagóni, hogy lesz még szebb s erősebb. Kis tárgyak inter'a belső, mint a váza készült mango. A fűrészelés a csomagtartóban egy mangó átmérőjű, 50 cm-re vágott széklet, apró tárgyakat. Díjazott lefedettség tartós fajta nád-Európában ez az úgynevezett "ópium-matt". A felületek tartós, de úgy néznek ki, egyszerű, köszönhetően a hullámos mintázat.

Ellentétes az Európai hagyományok, az asztallap nem terjed ki a lábát: ellenkezőleg, a végükön nyitva szépség gyűrűk fa. Különösen fontos a részleteket az alak a fogantyúk a fiókok, dekoratív, megkötős az orr vonala a lábát egy fodrász vagy táblázat.

Az egyszerűség formában hangsúlyozza annak fontosságát, szabad tér.

A varázsát a Japán stílusú olyan nagy, hogy a elemek, vagy akár hiteles ábrázolásával inter'' megtalálható minden ország a világon. Azonban a legtöbb gyakran beszélünk a használni az egyes elemeket, majd hozzon létre egy kis "Japán" helyek. Miért illik semmilyen tartozékot vagy bútordarab.

Anna Rudenko

Forrás: A journal "A ház"

Forrás: www. eremont. HU

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése