Olasz építésze, Giovanni Battista Piranesi, aki élt a XVIII. században lett híres, nem annyira tökéletes szerkezetek, mint kiírja, rajzok. Azt hitte, hogy az ő építészeti ötletek is végre kell hajtani, csak papíron.
Piranesi hagyott száz metszetek mentális konstrukciók, furcsa, titokzatos. Kiemelt szerepet ezek a fantáziák belekerül a lépcsőn. A számok nem látni, hol vannak, hol kezdődik, hol a vége. Instabil, a'unite láthatatlan szinten, az általuk szimbólumok a félelem, a bizonytalanság, de ugyanakkor, a remény, a lehetőség, szellemi, erkölcsi emelkedés.
Megfizethetetlen, a lépcső, az épületek, az ókori Görögök, majd a Maja piramisokat, Egyiptomi templomok, valamint a legendás tornyok Mezopotámia - mik ezek? A lépcsők annyira magas, hogy képesek legyőzni a férfi. Csak az istenek csökkenő a mennyország, nem tud járni őket. Azonban a Maja piramisok badass miatt egészen más okok miatt. Az Azték vallás, mint talán egyetlen más, a hatalmas szerepet játszott emberi áldozatot. Rituális gyilkosság történt, a legfelső emeleten, a piramis, a meredek lépéseket az áldozat teste gördült le, ugyanazt az alap.
Azonban a későbbi története lépcsőn, nem olyan tragikus. Emlékszem, néhány a leghíresebb, lövés fame köszönhetően a kivételes esztétikai tulajdonságait.
Tizenhatodik századi Reneszánsz. Létra villák, paloták, már úgy tervezték, hogy tartsa őket, kényelmes. Az egyik legnagyobb alkotásait idő - Capitol lépéseket Róma,'Egyesült Capitol város. Michelangelo Buonarroti tervezett neki széles platformok-lépéseket, kissé elfordított, hogy az emelkedő. A lépcsőn meg kell mászni lassan - , akkor teljesen tisztában minden varázsát az építészeti együttese a téren.
Tizenhetedik században a Versailles-tól. Nagy Ambassadorial létra. Ez volt berendezett, hogy kápráztatta el a szemem. Sajnos, használta egy kicsit, majd a következő században egy másik Louis rendelt neki, hogy folytatni, így a csarnok koncertek.
Nagyjából egy időben a Palace of Versailles épült Márvány lépcsőn, vagy lépcső a Királynő. A szépség, nem volt rosszabb, mint a Nagykövetség. Kevesebb, nagyképű, ez különbözteti meg, amelyet a rendkívüli elegancia, a kegyelem.
A Barokk korszakban a lépcsőn, átirányításra, hatalmas tér, válnak a fő építészeti elem inter'jer. Ez a Nagy lépcsőház a Téli Palota, St. Petersburg, amelyet az építész Rastrelli.
Az elején XVIII. századi később Barokk. A Róma központjában, a Plaza de españa, épült, a csodálatos lépcső, a'csatlakoztatva a területet a templomban található a hegyen. Ő szokatlan konfiguráció által határolt egy mellvéd, ő először ismerteti az ovális előtt a templomot, aztán, mintha a folyó két részre osztott "hüvely", újra egyesíti, s végül kiterjed előtt a terület terület. Egy széles, alacsony fordulatszám ez nagyon kényelmes, hogy menjen fel, majd le.
Az a huszadik század elején - a mai divat. Egy klasszikus példa az orosz Szecessziós kastély vállalkozó, műgyűjtő C. Ryabushinsky épült 1902-ben Moszkvában F. által Shekhtel. Szokatlan a ház maga, különleges, Központi lépcsőház a mesterséges márvány. A korlátok emlékeztet egy tengeri hullám úgy néz ki, mintha csak hengerelt a legfelső emeleten, fürtök, majd leesik. Mint szokatlan műanyag lépcső a legtöbb híres spanyol építész, Antonio Gaudi, a ház a rosszabb, Barcelona (1906): fák'kő lépések után az első Március menj egyenesen felfelé, úgy látszik, az égen.
Natalia Parfenov
Anyagok |
|---|
| A lépcső álmai |
| Lépcső vezet a boldogság |
| Lépcsők korlátok |
Forrás: www. eremont. HU
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése